Un număr de 341 de jucători din 32 de țări vor călători săptămâna viitoare la Jakarta, Indonezia, pentru a lua parte la finala Campionatului Mondial de Sporturi Electronice IeSF 2016.
Competiția mondială se va desfășura între 6 și 9 octombrie și include trei probe principale: League of Legends, CS:GO și Hearthstone.
Ajuns la cea de-a 8a ediție, Campionatul Mondial de Sporturi Electronice (CM IeSF) reprezintă singura întrecere esports care oferă posibilitatea echipelor și jucătorilor profesioniști să concureze sub drapelul propriilor țări.
Europa este în fruntea clasamentului pe continente, cu 141 de jucători din 14 state diferite, urmată de Asia cu 112 participanți din 11 țări diferite. Africa vine pe locul trei cu 31 de jucători din 3 state, iar America de Nord va trimite 26 de jucători din două țări. Alți 21 de participanți vor călători la Jakarta din Oceania.
România va participa la toate probele CM IeSF fiind reprezentată de următoarea delegație:
LOL
- Octav George „Ang” Cretu
- Daniel „Speedy” Savu
- Andrei „Orome” Popa
- Laurian Filip „Chevalier” Avrigeanu
- Cosmin „Khantos” Dănilă
CS:GO
- Ionuț-Cătălin „BTN” Stănescu
- Radu „RealCron” Popescu
- Roberto „r1d3r” Pătru
- Bogdan-Ion „nj” Nicolae
- Daniel-Ștefan „joder” Chitez
Hearthstone
Cosmin „Drujbanul” Panfil
Competiția mondială de esports pe națiuni a început în 2009, iar România a participat cu jucători încă de la prima ediție, reușind să se claseze de fiecare dată în primele 7 țări.
- 2009 – locul III
- 2010 – locul II
- 2011 – locul III
- 2012 – locul III
- 2013 – locul VII
- 2014 – locul IV
- 2015 – locul VI
În 2016, în drumul lor spre podium, românii vor avea de înfruntat alte 22 de națiuni înscrise la League of legends și 21 la Counter Strike: Global Offensive. Hearthstone este proba cea mai populară la această ediție a CM IeSF, cu 29 de reprezentanți.
Ediția din 2016 marchează și primul an în care IeSF și The Association for International Sport for All (TAFISA) organizează evenimente în colaborare. Competiția TAFISA World Games va avea loc concomitent cu CM IeSF în Jakarta, subliniind apropierea dintre sporturile electronice și sporturile traditionale.
Pentru detalii suplimentare, vă invităm să urmăriți platformele oficiale de comunicare ale PGL
facebook.com/pglesport
twitter.com/pglesports