Anul 2014 a fost cel mai bun an pentru eSports, iar asta s-a vazut prin cresterea premiilor, numarului de spectatori si telespectatori, si prin achizitiile corporative masive.
Dupa cum se poate vedea in infograficul de mai jos, succesul se datoreaza in mare parte celei mai cunoscute platforme de competitii eSports inca din anul 2000, Electronic Sports League (ESL). In anul trecut, ESL a depasit recordul de telespectatori pentru transmiterea in direct a evenimentelor principale IEM si ESL One. De asemenea, au reusit sa stabileasca un record nou si pentru oamenii care au participat in persoana la aceste turnee.
(click pe imagine pentru a mari)
„Cu sapte ani in urma aveam 10,000 de telespectatori pe livestream. Acum avem mai mult decat atat chiar in fata scenei.” – referitor la evenimentul IEM Katowice.
Campionatul Mondial IEM din Katowice, Polonia, a fost urmarit, concomitent, de peste un milion de telespectatori, dublu fata de totalul telespectatorilor din 2013.
Pe 28 si 29 iunie, 12,500 de oameni au fost prezenti la ESL One Frankfurt, eveniment care a avut loc pe un stadion de la Campionatul Mondial de Fotbal, si anume Commerzbank-Arena. Acelasi lucru s-a intamplat si cu cateva luni mai tarziu, la finala Campionatului Mondial de League of Legends, de pe stadionul Sangam din Coreea de Sud.
Counter-Strike: Global Offensive a devenit un sport electronic de top datorita ESL, unde, de exemplu, la IEM Cologne, 409,368 de telespectatori i-au urmarit pe Ninjas in Pyjamas si Fnatic in finala, record absolut pentru un turneu de Counter-Strike.
Poate cea mai mare realizare de anul trecut a organizatiei ESL a fost invazia din Statele Unite. Compania germana a mai gazduit evenimente pe aceasta parte a Atlanticului, dar in martie a fost pentru prima data cand au plasat drapelul ESL pe pamant american, dupa ce au achizitionat compania Esports Services si si-au stabilit un studio in Burbank.
In octombrie, ESL a gazduit cel mai mare eveniment de sporturi electronice din istorie la Madison Square Gardens in New York City. Dupa aceea, 4 milioane de telespectatori au urmarit IEM San Jose in perioada 6-7 decembrie, record absolut pentru un eveniment ESL din America.
Acestea sunt doar cateva exemple din cele mai importante evenimente ESL din 2014, iar toate detaliile pot fi gasite in infografic. Compania a fost implicata si in alte productii esports, precum campionatele regionale Smite, prima editie a turneului Halo: Master Chief Edition, si StarCraft 2 World Championship Series.
Foto: ESL/Flickr